Emännän shoppailureissu

09.09.2017 19:09

Juu-uh. Oli taas sateinen pävä. Aamusta asti vihmoi vettä. Emäntä oli viekkaan näköinen. Mitähän tuolla nyt on mielessä? Hän vaihtoi vaatteet, ei ollut lenkkeilykamppeet. Otti käsilaukkunsa. Jaa, tuo tietää, että hän on lähdössä asioita toimittamaan. Silloin minä en pääse mukaan. Emäntä ei ollut ehtinyt kunnolla käydä ostoksilla koko kesänä, kun hänellä on se kahvinkeittojuttu. Nyt kun kesäkahvila on kiinni, päätti hän sateisen päivän vietoksi käydä ostamassa minulle ja kollille herkkuja

Emäntä hyppasi koirankuljettimeen. Minä nousin kotirapuille seuraamaan. Moottori starttasi ja emäntä hurautti tiehensä. Missähän hän nyt ajelee.  Muutaman tunnin kuluttua emäntä tuli hyväntuulisena takaisin. Minä tietenkin riehuin ja ilakoin kotiinpaluusta. Koirankuljetin oli taas melkoisen täynnä.

Emäntä alkoi purkaa ostoksiaan. Hän oli ostanut kukkia, joita laittaa syksymmällä amppeleihin. Kukkasipuleitakin oli pussissa. Emäntä pitää kukkasista ja kasvattelee niitä mielellään. Ison laatikollisen ruokaa hän oli myös ostanut. Minäkin sain lahjan: emäntä oli ostanut uutta koiranherkkua ja minä sain syödä suoraan pussista niin paljon kuin jaksoin! Kollillekin oli herkkuja.

Emäntä oli ostanut syyskamppeita itselleen. Uudet tassuttimet (lue kengät), kun hän kipeytti jalkansa keväisellä kuvausreissulla sekä sävy sävyyn sopivan takin. Höh! kummallisia nuo ihmiset, kun verhoavat itsensä kankailla. Mikseivät he kasvata turkkia kuten me koirat? Minä muuten vaihdoin uuden, sileän karvan tässä muutama viikko takaperin.

Emäntä päätti lähteä heti kokeilemaan uusia tassuttimiaan. Mustaa ja pinkkiä. Minulle laitettiin pinkinpunaiset valjaat. Me olimme sitten kumpikin sävy sävyyn. Lenkkiään tehostaakseen emäntä otti vielä kävelysauvat. Minä tykkään niitä pureksia. Olen syönyt kummastakin sauvasta piikit. Emäntä köpsyttää kumarassa, eikä oiken pidä siitä, että söin hänen kävelysauvoistaan kärjet. Miksiköhän?

Emäntä oli tyytyväinen uusiin jalkineisiinsa. Sitten menimme istuttamaan kevätkukkasipuleita. Sadekin oli tauonnut ja kolli tuli mukaan. Emäntä sahasi keväällä pihaltamme isot syreenipensaat. Hän raivasi näin hieman lisää peltomaata. Nyt paikka on mulloksella ja nurmea kasvaa siinä. Ensi keväänä maasta pitäisi nousta jotain balkaninvuokkoja ja lumikelloja.

 

Yhteystiedot

Mustin Päiväkirjasta ylapihantila@gmail.com