Harrastukseni

18.10.2015 04:40

Mä harrastan paljon nukkumista. Vierailen naapureissa silloin kun saan olla irti. Ne antavat mulle herkkuja. Jos ei ole nälkä, mä piilotan ne myöhempää käyttöä varten. Toivottavasti se katti ei löydä mun kätköjä, silloin mä kyllä suutun!

Minä yritän jahdata myyriä, mutta ne on niin vikkeliä, etten meinaa saada niitä kiinni. Ville on siinä hommassa parempi. Minä kyllä popsin Villen saaliit parempiin suihin, mikäli osun paikalle.

Harrastan myös syömistä. Yleensä syön isomman aterian kerran päivässä ja herkkuja lisäksi, mikäli niitä tarjotaan. 

Tykkään juosta metsässä ja haistella pupujen jälkiä. Nekin on niin nopsakinttuisia kavereita, ettei niitä kiinni saa. Joskus käymme emäntäni kanssa läheisellä laavulla. Siellä on paljon erilaisia hajuja. Vieressä virtaa joki. Käyn siellä uimassa. Joskus siellä on niin vähän vettä, että turkkini menee aivan kuraiseksi, ja emäntä nauraa minulle. Höh, onko se muka hauskaa?

Samoilen pelloilla ja etsin myyrien pesiä. Niitä on hankala löytää, jos heinikko on pitkää ja märkää. En tykkää ollenkaan kosteudesta. Se kihelmöi karvani juuressa ikävästi. Sateella pysynkin mieluummin sisällä kuivassa.

Yhteystiedot

Mustin Päiväkirjasta ylapihantila@gmail.com