Joulu

28.12.2015 22:12

Jouluna satoi vettä ja vähäisetkin lumenrippeet sulivat. Jännitin, mahtaako pukki päästä tuomaan lahjoja pororeellä, kun ei ole lunta. Emäntä oli ostanut ison kinkun. Kotiväki söi sitä monta päivää. Antoivat minulle ja kollille maistiaisia. Näytti olevan vaikeuksia niin suurikokoisen kinkun syömisessä. 

Minulle 6,5 kg:n nauttiminen ei olisi tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Olisin syönyt niin paljon kuin jaksan ja loput olisin piilottanut myöhempää ateriointia varten. Tänään kinkku syötiin loppuun ja minä sain luun kaluttavakseni.

Minä sain kaksi joululahjaa. Ne olivat koirien herkkuruokia. Ensin tuli pieni paketti. Sitten isompi. Emäntä auttoi avaamisessa. Kollikin sai lahjan. Se söi omansa ja tuli sitten tutkimaan minun lahjaani, kun välillä huilasin ahmimisesta. Pukki toi lahjat pärekorissa. Ne laitettiin kuusen alle. Kolli hyppäsi koriin sen tyhjennyttyä.

Yhteystiedot

Mustin Päiväkirjasta ylapihantila@gmail.com