Joulunavaus

02.12.2017 09:34

Talvi on tullut Sivakkaan! Lunta on 30 cm eli meikäkoira joutuu kummasti kahlaamaan, mikäli aikoo myyräjahtiin lähteä. Eipä mitään, kevyesti se tassu nousee hangessakin. Taitaa olla huono myyrävuosi, kun kellarissakaan niitä ei ole näkynyt.

Emännällä on uudessa koirankopissa ensi sunnuntaina joku Joulunavaus. Hän on kertonut siitä Facebookissa ja sanomalehdissä ja tietysti www.ylapihantila.com kotisivullaan. Hän raahasi sinne kuusen metsästä, on ommellut ja vääntänyt kransseja ym. ym. Nyt illalla hän kävi siellä kopissa ja oli huolestunut, kun tuvan lattia hieman hetkuu, ettei vaan olisi jonkin suuremman remontin tarve.

Emännällä on siis muuta puuhaa. Hän ei ehdi minua ulkoiluttaa. Niinpä minä ja kolli pääsemme ulkoilemaan omin päin. Yhden myyräapajan olen bongannut. Meillä on lintulautoja laitettu ympäri pihaa. Niistä karisee siemeniä, jotka tarkkakuonoiset myyrät haistavat ja tulevat syömään.

Eilen illalla kun emäntä oli lumitöissä, minä kaivoin ja nuuskin koivun alla, josko nappaisin yhden jyrsijän iltapalaksi. Sunnuntaina 3.12. meillä on Yläpihan Joulunavaus. Tulehan sinäkin ostoksille tai ihan vaan kahvittelemaan! Ja minua saa myös rapsuttaa! Sitten meillä onkin viikonloppuisin tupa auki jouluun asti.

 

Yhteystiedot

Mustin Päiväkirjasta ylapihantila@gmail.com