Kylätoimintaa

28.01.2018 09:55

Emäntä on alkuvuodesta kulkenut joissain kokouksissa. Nyt kun kelit ovat sen sallineet. Lunta meillä on kohta metri. Eli meikäläinen tasapaksu, hieman pyöreähköön kuntoon päätynyt koiruli ei kehtaa koko aikaa tarpoa kinoksissa. Jatkuvista lumisateista johtuen emäntäkään ei ole paljoa ajellut koirankuljettimella (lue: autolla).

Kesäisin emäntä ei ehdi paljoa reissaamaan, kun hän pitää sitä kahvilaa uudessa koirankopissamme. Me olemme jossain www.kylaan.fi -matkailuverkostossa ja Visit Kareliassa ja ties missä. Pohjois-Karjalan Kylät ry. pyysi emäntää kotikyläni viestintävastaavaksi, kun hänellä on se sähköposti. Sitten hän toimittaa meidän kylän kotisivua sivakka.net:iä. Eilen illalla oli kylämatkailutilaisuus jollain kylällä ja emäntä lähti sinne.

Ennen reissuaan hän käytti minut ulkona pissillä. Pakkanen on noussut lähelle kahtakymmentä astetta. Minä olen sisäkoira kun minulla on lyhyt karva ja emäntä paapoo minua. En viihdy ulkona kauan pakkasessa. Ja siellä on niin paljon luntakin, että myyrien metsästys ei ota onnistuakseen. Se kolli ei pistä kuonoaankaan ulos näillä lukemilla.

Muutaman tunnin kuluttua emäntä tuli takaisin tarmoa puhkuen. Hänellä oli joku kylämatkailukartta mukanaan ja kertoi, että Sivakka oli ollut hyvin esillä tilaisuudessa, vaikka kylältämme ei ollut ollut muita osallistujia kuin emäntä. Arvaapa, mitä minä tein, kun emäntä oli siellä kokouksessa? Minä koekäytin emännän tilaamat uudet pirtinmatot. Hyvä niillä on koirulin loikoilla!

 

 

Yhteystiedot

Mustin Päiväkirjasta ylapihantila@gmail.com