Mustin kesäduuni

26.06.2017 22:35

Rruff! Vieraita alkoi koputtelemaan uuden koirankoppimme ovelle jo kesäkuun alussa. Emäntä pitää siellä jotain kesäkahvilaa. Minä koira en kahvista välitä. Haiseekin pahalle! Vieraanvarainen emäntäni päätti aukaista koirankopin, vaikka hänellä on tähän aikaan monenmoista muutakin puuhaa: vesakonraivausta, perunanistutusta ym.

Tämä taas tietää minulle ja kollille kesäduunin alkamista. Kolli pysyttelee useimmiten taka-alalla, mutta joskus se ottaa päivätorkut uudessa koirankopissa. Silloin jos tulee ihmisiä, ei sekään pienestä sipaisusta pane pahakseen.

Minulle tämä kyllä käy ihan työstä. Välillä saa olla jatkuvasti haukkumassa, kun autoja ajaa pihaan. Minua harmittaa, kun en pääse tervehtimään tulijoita, koska olen kiinni liekassa. Silloin minä haukun ja kovaa! Jotkut voivat pelätä minua, kun olen kovaääninen ja vankkarakenteinen yksilö.

Jotkut vieraat tykkäävät koirista. Joillakin kävijöillä on omia koiria mukana, mutten saa mennä nuuskimaan niitä, ettei tule tappelu. Minä en tyttökoirista tykkää - enkä isoista poikakoiristakaan, elleivät ne osaa käyttäytyä fiksusti!

Lapsiperheet tulevat minua usein paijaamaan. Lapset ovat mukavia ja haisevat hyvältä. Heidän kanssa on kiva leikkiä. Joskus he päästävät kimeitä ääniä, ja silloin Musti-koiralla menee korvat lukkoon. Ylipäätään nuo kävijät ovat ihan mukavia. Oikeastaan hyvä, että tuo koirankoppi rakennettiin. Nyt riittää minullakin rapsuttajia!

 

Yhteystiedot

Mustin Päiväkirjasta ylapihantila@gmail.com