Vappu

06.05.2016 21:08

Nyt karpäset ovat hävinneet uudesta koirankopista. Kiitokset tietenkin minulle, ahkeralle kärpäsenmetsästäjälle! Emäntä viritti sähkökäyttöisen pyydyksen, josta lähti paha käry minun herkkään koirankirsuuni. Tälläkin on ehkä pieni osuus lentävien otusten harventumiseen.

Vapuksi emäntä raahasi toisenkin ison pöydän koirankoppiin. Hän jynssäsi sitä ja laittoi liinan ja tuolit ympärille. Ikkunoihin hän asetteli serpentiinejä. Kattolamppu sai koristeeksi sepentiinien lisäksi ilmapalloja. Tätä ennen emäntä oli tehnyt suursiivouksen kopissa. Imuroinut, tampannut matot jne.

Vappuaamuna tuli keittiöstä öljyn katku. Emäntä paistoi munkkeja. Niitä syntyi iso määrä. Samana aamuna eräs tuttu koirankuljetin (s.o. auto) ajoi pihaamme. Ulos astui pari tuttavaa koiransa kanssa. Me ollaan oltu karvakoiran kanssa bestiksiä ihan pennusta saakka! Se on poikakoira. Emäntä antoi meidän leikkiä keskenämme, koska minun juoksuaika on jo ohittunut.

Muitakin vieraita kävi ja minä sain osakseni paijauksia. Illalla pääsin nuuskimaan kävijöiden jälkiä. Vapun paras juttu oli se, kun koirakaverini kävi pitkästä aikaa minua tervehtimässä!

Yhteystiedot

Mustin Päiväkirjasta ylapihantila@gmail.com