Vauhti päällä

05.04.2016 19:51

Kevät etenee hyvää vauhtia. Tiet sulivat pääsiäisenä. Minä ja kolli kannamme tassuissamme kuraa lattioille. Emäntä luutuaa jälkiämme. Minä aloin "tiputtelemaan", kuten kunnon tyttökoirien kuuluukin. Emäntä ei pidä tästä ja laittoi minut kotiarestiin. En pääse yhtään juoksentelemaan ja tutkimaan jälkiä itsenäisesti. Koko ajan olen silmälläpidon alaisena.

Minä ulkoilutan emäntääni flexitaluttimessa. Mutta hän on armottoman hidas. Kuin kivirekeä yrittäisi vetää. Lenkkeillessämme oli vielä kantava hanki. Minä kipaisin hangelle emännän puuskuttaessa perässäni. Juoksentelin pitkin hangen pintaa ja nautin! Emäntää ei hanki kantanutkaan, vaan häntä upotti joka askeleella. Täytyi vähän väliä pysähtyä odottamaan perässätulijaa.

Yhteystiedot

Mustin Päiväkirjasta ylapihantila@gmail.com